Poměrně nedávné nové rakouské předpisy jasně stanovují, jak je třeba se chovat, a myslíme si, že je to správně stanovený postup. Ten říká, že na silnici s jedním jízdním pruhem uhýbají řidiči vpravo, jakmile je více jízdních pruhů, ten zcela vpravo uhýbá vpravo a zbylí vlevo. Tak, aby se vytvořil volný průjezd pro sanitku ve středu vozovky. Nic takového, že by sanitka měla jezdit odstavným pruhem nebo po krajnici, kde hrozí, že narazí na překážku, svodidla, pohozené předměty a podobně.
Podobně bychom se měli chovat i my, byť to pravidla přesně nestanovují. První zásadou je, jakmile zaslechnu sanitku, připravuji se na svoje zařazení a uvolnění prostoru, ale nesnažím se okamžitě zastavit. To učiníme, když jde o ucpanou silnici nebo křižovatku. Na silnici s více jízdními pruhy nebo dálnici nic takového neděláme, protože řetězová reakce řidičů za námi (musí rovněž brzdit) vytvoří před sanitkou naopak zácpu stojících vozů, které už nemají kam uhnout.
Pokud nemáme kam uhnout, protože jsme například na červené na křižovatce, zvolíme opatrně chodník nebo opatrný vjezd do křižovatky, abychom uvolnili místo pro sanitní vůz. Za to, i když vás zaznamená například kamerový systém, pokutu nedostanete.
Za co však můžete, je jízda za sanitkou, kdy se někteří chytráci „zavěsí“ za houkající vůz a „protlačí“ se tak dopravní zácpou.
Takže, pamatujme, že dnes jede zachránit sanitka život někomu jinému, zítra třeba nám.